هنرکده تندیس
چهار فصل زندگی


 

چهار فصل زندگی 

 

مردی چهار پسر داشت. آنها را به ترتیب به سراغ درخت گلابی ای فرستاد که در فاصله ای دور از خانه شان روییده بود:

پسر اول در زمستان، دومی در بهار، سومی در تابستان و پسر چهارم در پاییز به کنار درخت رفتند.

سپس پدر همه را فراخواند و از آنها خواست که بر اساس آنچه دیده بودند درخت را توصیف کنند...
 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:چهارفصل,زندگی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

حکایت شنیدنی آن درخت 

 

در میان بنی اسرائیل عابدی بود. وی را گفتند:« فلان جا درختی است و قومی آن را می پرستند» عابد خشمگین شد، برخاست و تبر بر دوش نهاد تا آن درخت را برکند. ابلیس به صورت پیری ظاهر الصلاح، بر مسیر او مجسم شد، و گفت:« ای عابد، برگرد و به عبادت خود مشغول باش!» عابد گفت:« نه، بریدن درخت اولویت دارد» مشاجره بالا گرفت و درگیر شدند... (مابقی در ادامه مطلب)



ادامه مطلب...
تاریخ: 7 دی 1389برچسب:درخت,حکایت,ابلیس,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

همه ما پنهانی و در نهان ، دل گفته هایی با خدا داریم

 

کسی از آن خبر ندارد و خود می گوییم و خدا شنونده است

 

آنچه در این پست می خوانید بخشی هایی از گفتگوهای “ما و شما” با خداست
 



ادامه مطلب...
تاریخ: 27 آذر 1389برچسب:خدا,گفتگو,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

محتشم کاشانی شاعر پارسی گوی سده دهم هجری و هم دوره با پادشاهی شاه طهماسب اول صفوی بود . شغل اصلی او بزازی و شعر بافی بود و تمام عمر خود را در کاشان زیست . محتشم از پیروان مکتب وقوع و از مهمترین شاعران مرثیه سرای شیعه است . ترکیب بند (( باز این چه شورش است که در خلق عالم است))   معروف ترین مرثیه برای کشتگان واقعه کربلا در ادبیات فارسی است .


ادامه مطلب...
تاریخ: 21 آذر 1389برچسب:محتشم کاشانی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

عطار نیشابوری


 

فريدالدين ابو حامد محمد بن ابوبكر ابراهيم بن اسحاق عطار نيشابوري، يكي از شعرا و عارفان نام آور ايران در اواخر قرن ششم و اويل قرن هفتم هجري قمري است. بنا بر آنچه كه تاريخ نويسان گفته اند بعضي از آنها سال ولادت او را 513 و بعضي سال ولادتش را 537 هجري.ق، مي دانند. او در قريه كدكن يا شادياخ كه در آن زمان از توابع شهر نيشابور بوده به دنيا آمد. از دوران كودكي او اطلاعي در دست نيست جز اينكه پدرش در شهر شادياخ به شغل عطاري كه همان دارو فروشي بود مشغول بوده كه بسيار هم در اين كار ماهر بود و بعد از وفات پدر، فريدالدين كار پدر را ادامه مي دهد و به شغل عطاري مشغول مي شود. او در اين هنگام نيز طبابت مي كرده و اطلاعي در دست نمي باشد كه نزد چه كسي طبابت را فرا گرفته، او به شغل عطاري و طبابت مشغول بوده  است...

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 29 آبان 1389برچسب:عطار, نیشابوری, منطق الطیر,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

صفحه قبل 1 صفحه بعد